• Realizacja projektu nr POIR.03.02.02-00-0670/16

    Realizacja projektu przebiega w sposób następujący: w czerwcu 2017 r., po przeprowadzonym przetargu, podpisano umowę z firmą M&J Konstrukcje z Bełchatowa na wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego hali technologiczno-magazynowej. W październiku 2017 r. projekt został ukończony. W listopadzie 2017 r. uzyskaliśmy pozwolenie na budowę. W grudniu 2017 r. rozpisano przetarg na część budowlaną hali. Budowę będzie realizowała firma PHU LANGE Janisz Lange z Sulejowa. W styczniu 2018 r. zostało złożone zawiadomienie o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót - 5.02.2018 r. Zostały zamówione formy na nośniki tapicerki foteli oraz mieszalnik - urządzenie do wstępnego uśredniania otrzymywanego od producenta tłoczywa.


  • UMOWA Z BGK

    feue.png

    grafikabgk.jpg




    02 listopada 2017 roku została podpisana umowa z BGK o dofinansowanie ze środków unijnych na realizację projektu nr POIR.03.02.02-00-0670/16 pt. „Wdrożenie technologii wytwarzania foteli kompozytowych do pojazdów szynowych poprzez budowę hali produkcyjnej i linii technologicznej”. Koszty kwalifikowane: 4 740 433,00 PLN, dofinansowanie: 2 160 694,85 PLN.


    Celem projektu jest uruchomienie linii technologicznej wytwarzającej znacząco ulepszone wyroby (fotele do pojazdów
    szynowych) dzięki wdrożeniu technologii opracowanej w TAPS do wytwarzania malowanych konstrukcyjnych elementów
    kompozytowych wchodzących w skład foteli.
    Innowacyjny charakter projektu polega na produkcji foteli o nowych funkcjonalnościach zapewniających osiągnięcie efektu
    ekonomicznego, dzięki redukcji masy fotela poprzez zmniejszenie zużycia surowców technologicznych oraz oszczędności w
    zużyciu energii elektrycznej na skutek zmniejszenia masy środka transportu. Ponadto w ramach projektu zostanie stworzone
    linia technologiczna umożliwiająca produkcję elementów i wyposażenie fotela w inteligentne funkcje, poprzez wbudowanie w
    elementy kompozytowe optoelektroniki przesyłającej informacje, które umożliwią pasażerom łatwy dostęp do Internetu,
    komunikację miedzy sobą, oraz sterowanie funkcjami wyposażenia. Fotel może też pełnić rolę interface w zintegrowanym
    systemie pojazdu w tym odbioru i przesyłu indywidualnych danych do i od pasażera. Rozwiązania konstrukcyjne,
    technologiczne i właściwości funkcjonalne typoszeregu foteli będą dostosowane do powszechnie eksploatowanych, różnych
    kategorii szynowych środków transportu do masowego przewozu osób. To uzasadnia przyjęcie strategii programowej celu
    wdrożeniowego w postaci rozwiązań opcjonalnych, różniących się wybranymi właściwościami użytkowymi w zakresie
    komfortu zależnego od wyposażenia.
    Technologia wytwarzania malowanych konstrukcyjnych elementów kompozytowych opiera się na uniepalnionej formie żywicy
    epoksydowej (zgłoszenie patentowe P 409359 z dn. 03.09.2014 oraz zgłoszenie patentowe P 409552 z dnia 22.09.2014) do
    poziomu wymaganego przez standardy kolejowe oraz malowania proszkowego (zgłoszenie patentowe P 418738 z dnia
    19.09.2016) i umieszczania w kompozycie elementów elektronicznych i optoelektronicznych (zgłoszenie patentowe P 418737
    z dnia 19.09.2016).

    Projekt jest w trakcie realizacji.

  • Realizacja projektu nr POIR.01.01.01-00-158/16

    TAPS realizacje projektu rozpoczął tuż po złożeniu wniosku o dofinansowanie do NCBiR. Począwszy od 1 lipca 2016 roku podjęto działania w

    kierunku realizacji założeń projektu.

    Poniżej kwartalne raporty z realizacji projektu:

  • UMOWA Z NCBiR

    feue.png

    grafika2c.jpg


    15 grudnia 2016 roku została podpisana umowa z NCBiR o dofinansowanie ze środków unijnych na realizację projektu nr POIR.01.01.01-00-0158/16 pt. „Badania przemysłowe i prace rozwojowe w zakresie opracowania i wykonania prototypów opcjonalnego typoszeregu innowacyjnych foteli przeznaczonych do wyposażenia szynowych środków transportu do masowego przewozu osób”. Wydatki kwalifikowane: 2 817 419,50 PLN, dofinansowanie: 1 823 568,00 PLN.


    Celem badawczym projektu jest stworzenie prototypów opcjonalnego typoszeregu nowej generacji innowacyjnych foteli przeznaczonych do wyposażenia szynowych środków transportu do masowego przewozu osób. Innowacyjny charakter celu badawczego projektu polega na stworzeniu nowej jakości funkcjonalności foteli przy jednoczesnym stworzeniu konstrukcji i technologii zapewniających osiągnięcie efektu ekonomicznego, źródłem którego będzie zmniejszenie ciężaru fotela powodujące zmniejszenie zużycia surowców technologicznych oraz zmniejszenie zużycia energii elektrycznej z tytułu zmniejszenia masy środka transportu.
    Konsekwencją uzyskania tych efektów będzie osiągnięcie przewagi konkurencyjnej rezultatu projektu. W zakresie rozwiązań materiałowych w celu osiągnięcia parametrów użytkowych i korzyści w postaci zminimalizowania masy fotela, główny element konstrukcyjny fotela tzw. formatka fotela zostanie wykonana z kompozytu na osnowie polimerowej ze wzmocnieniem siatką lub matą lub rowingem z włókna szklanego lub węglowego. Dodatkową fazą kompozytu będzie sproszkowany odpad pochodzący z recyklingu w obiegu zamkniętym. Ponadto żywica polimerowa zostanie poddana procesowi modyfikacji, w celu spełnienia wymagań palno-dymowych.
    Cel projektu zostanie osiągnięty poprzez wykonanie prac badawczych o charakterze badań przemysłowych a także prac rozwojowych, których wyniki pozwolą na stworzenie nowej klasy foteli wykonanych z materiałów kompozytowych. Zaproponowane materiały będą projektowane modułowo, z wykorzystaniem metod analizy numerycznej i badań empirycznych, aby wprowadzenie zmian w strukturze i właściwościach dawało możliwości zastosowania istniejących technologii w krótszym czasie. W ramach projektu zostaną opracowane i wykonane prototypy opcjonalnego typoszeregu innowacyjnych foteli przeznaczonych do wyposażenia szynowych środków transportu do masowego przewozu osób spełniające normy europejskie EN i międzynarodowe UIC w tym zakresie zastosowań.


    Projekt jest w trakcie realizacji.

  • WSPARCIE BADAŃ I ROZWOJU

    feue.png

    grafika2c.jpg


    Projekt Operacyjny Inteligentny Rozwój lata 2014-2020, DZIAŁANIE 1.1 „Projekty B+R przedsiębiorstw”,

    Poddziałanie 1.1.1 „Badania przemysłowe i prace rozwojowe realizowane przez przedsiębiorstwa”


    30 czerwca 2016 roku został złożony projekt pod numerem POIR.01.01.01-00-0158/16 pt. „Badania przemysłowe i prace rozwojowe w zakresie opracowania i wykonania prototypów opcjonalnego typoszeregu innowacyjnych foteli przeznaczonych do wyposażenia szynowych środków transportu do masowego przewozu osób”.

    Spośród 88 wniosków, które wpłynęły w ramach trzeciego etapu konkursu w czerwcu, dokonano oceny merytorycznej 87 wniosków. Do dofinansowania zostało rekomendowanych 9 projektów w tym projekt zgłoszony przez TAPS.

    Linki:
    www.poir.gov.pl
    www.ncbr.gov.pl
    Lista rankingowa