S.Z.T.K. TAPS - Maciej KowalskiPolityka jakości

Fotele do pociągów regionalnych wykonane w nowej technologii kompozytowej będą wyrazem materializacji celów oraz jednymi z wiodących produktów oferowanych Klientom.

  • Polityka Jakości Bezpieczeństwa Technicznego TAPS 2012-2015

    Polityka Jakości
    i Bezpieczeństwa
    Technicznego
    TAPS 2016-2018

    Nadrzędnym celem pracowników TAPS jest spełnianie oczekiwań Klientów w zakresie wysokiej jakości, bezpieczeństwa użytkowania, funkcjonalności oferowanych przez nas foteli, miejsc siedzących, elementów konfekcjonowanego garnisażu tekstylnego dla pojazdów i pomieszczeń w budynkach użyteczności publicznej oraz świadczonych usług.

    Zobowiązujemy się wytwarzać nasze produkty w bezpiecznych, nadzorowanych warunkach i zgodnie z zasadami BHP, jednocześnie stosując nadzór i kontrolę emisji do środowiska naturalnego. W ten sposób gwarantujemy produkcję zgodną z wymaganiami odpowiednich norm bezpieczeństwa (w tym norm dotyczących palności i wytrzymałości) i zapewniamy, że dostarczane przez nas wyroby są bezpieczne i funkcjonalne.
    Dążymy do tego, aby znak naszej firmy kojarzył się naszym obecnym i przyszłym Klientom z zaangażowaniem, profesjonalizmem i bogatym doświadczeniem na rynkach: foteli dla transportu publicznego i wyposażania pomieszczeń do użytku publicznego. Współtworzymy nasze produkty i usługi, proponując włączenie oraz integrując Klientów na wszystkich etapach procesu projektowania i wytwarzania – począwszy od konsultacji koncepcji, opinii Klientów i testów pasażerskich na temat proponowanych rozwiązań poprzez produkcję, aż do serwisu posprzedażnego.
    Uznając wysoką jakość produktu i systematyczny wzrost pozycji firmy na rynku za czynniki decydujące o sukcesie i dalszym rozwoju, jesteśmy świadomi, że osiągnięcie tych celów możliwe jest tylko przy aktywnym udziale i współpracy wszystkich pracowników. Dlatego też od każdego z nas wymagamy odpowiedzialności za utrzymanie wdrożonego w naszej firmie Zintegrowanego Systemu Zarządzania.
    Jednocześnie Najwyższe Kierownictwo firmy zobowiązuje się do ciągłego doskonalenia skuteczności tego Systemu, aby spełniał on wymagania stawiane przez normę ISO 9001:2008, IRIS rev02, PN EN ISO/IEC 17025:2005 i ISO 14001:2005.
    Cele naszej Polityki Jakości osiągamy poprzez prowadzenie działań uwzględniających dynamiczne zmiany na rynku jak i wzrastające wymagania norm, standardów i aktów prawnych dotyczących naszych wyrobów.


    Do strategicznych Celów Polityki Jakości TAPS zaliczamy:

    • Budowanie wizerunku firmy jako wiarygodnego partnera handlowego i kwalifikowanego dostawcy kompletnego produktu (wytwarzanego zarówno w technologiach tradycyjnych jak i nowoczesnych technologiach kompozytowych) oraz usług,
    • Utrwalanie znaku firmowego jako gwaranta jakości,
    • Optymalizację kosztów wytwarzania poprzez poprawę organizacji pracy i wdrażanie nowych technologii przy projektowaniu i produkcji foteli, uwzględniając kontrolę ilości emitowanych zanieczyszczeń do powietrza, wykorzystując nowe generacje materiałów o wysokich walorach użytkowych i nie stwarzających dodatkowych zagrożeń dla środowiska naturalnego,
    • Zapewnianie pracownikom bezpieczeństwa technicznego związanego z wykonywanymi obowiązkami w zakresie użytkowania maszyn oraz infrastruktury,
    • Poprzez właściwe prowadzenie projektowania i produkcji – gwarantowanie przez TAPS trwałości produktów, bezpieczeństwa procesów i wysokich cech użytkowych oferowanych wyrobów w przeważającej części budowanych z materiałów nadających się do recyklingu i nie wykorzystywania substancji i preparatów szczególnie szkodliwych dla środowiska.


    Cele te realizujemy poprzez:

    • Zaangażowanie Najwyższego Kierownictwa w pracę na rzecz podnoszenia jakości oferowanych produktów,
    • Wspomaganie działań usprawniających procesy: projektowania, produkcji, zarządzania projektami; monitoring: kosztów realizacji przedsięwzięć biznesowych i kosztów realizacji projektów,
    • Wyznaczenie dla wszystkich działów firmy celów, które będą mierzone i sprawdzane przez wskaźniki procesów,
    • Uzyskiwanie nowych kwalifikacji i certyfikacji spełniających oczekiwania Klientów w obszarze prowadzonych procesów specjalnych,
    • Certyfikowanie prowadzonych procesów specjalnych jako potwierdzenie uzyskanych nowych kwalifikacji spełniających oczekiwania Klientów,
    • Ciągłe doskonalenie Systemu Zarządzania Jakością; dostosowanie zapisów systemowych do bieżących potrzeb TAPS i aktualnych wymagań standardu IRIS,
    • Współpracę z Klientami w celu rozpoznawania i monitorowania ich potrzeb i oczekiwań,
    • Ciągły rozwój współpracy z polskimi i zagranicznymi uczelniami technicznymi oraz budowanie wspólnych projektów badawczo-rozwojowych finansowanych w ramach międzynarodowych programów wspólnotowych (np.: Electromobility+) czy programu badań stosowanych prowadzonych przez NCBiR,
    • Opiekę nad wyrobem w czasie całego cyklu życia i rozwijanie usług serwisu piorąco-czyszczącego,
    • Zapewnianie dostępności informacji i zasobów w celu spełniania potrzeb i oczekiwań Klientów,
    • Rozwój współpracy z dostawcami i kooperantami opartej na wzajemnym respektowaniu wymagań Klientów, dobrej współpracy biznesowej i zaufaniu,
    • Pozyskiwanie alternatywnych dostawców i kooperantów w obszarach kluczowych dla bezpieczeństwa firmy i prowadzonych dla Klientów projektów,
    • Udoskonalanie wewnętrznej komunikacji w firmie,
    • Ciągłe podnoszenie kwalifikacji i świadomości pracowników w zakresie jakości i ekologiczności wyrobów oraz technologii ich wytwarzania; inwestowanie w rozwój zawodowy kadry,
    • Kształtowanie przekonania, że za jakość, wizerunek i markę firmy – także w zakresie ekologiczności produkowanych wyrobów – odpowiedzialny jest każdy pracownik na swoim stanowisku pracy i przy każdym kontakcie z Klientem, Dostawcami i Kooperantami; wyznaczanie i monitorowanie odpowiedzialności w tym obszarze,
    • Doskonalenie środowiska pracy, infrastruktury i technologii nakierowanych także na zminimalizowanie wpływu wyrobów i ich wytwarzania na otaczające środowisko.


    Do celów związanych z bezpieczeństwem technicznym zaliczamy:

    • Projektowanie, badania i produkcję foteli zgodnie z wymaganiami norm bezpieczeństwa pożarowego (np. DIN 5510-2:2009, EN 45545-2:2013, UIC 564-2, PN-K-02511:2000),
    • Projektowanie, badania i produkcję foteli zgodnie z wymaganiami norm wytrzymałościowych (np. UIC 566),
    • Projektowanie, badania i produkcję foteli zgodnie z wymaganiami norm ergonomicznych (np.UIC 567, SAE 826 J), eksploatacyjnych (np.GrulaSi, PN-EN ISO 3385:1999),
    • Projektowanie, badania i produkcję foteli respektując pozostałe wymagania techniczne Klientów


    Fotele do pociągów regionalnych wykonane w nowej technologii kompozytowej będą wyrazem materializacji celów oraz jednymi z wiodących produktów oferowanych Klientom.




    DYREKTOR WYKONAWCZY
    Maciej Kowalski, 11.01.2016